Episode 10; Ontslag, Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu Episode 10; Ontslag, Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu

Episode 10; Ontslag, Great Ocean Road en Adelaide

Door: Ivo Sturm

Blijf op de hoogte en volg Ivo

29 Maart 2008 | Australië, Adelaide

G'day mates!

Allemaal weer bedankt voor de reacties, leuk om te lezen! Goed te horen dat Scooter eindelijk die erkenning krijgt, maar om maar even een van z'n quotes van stal te halen, "it's nice to be important, but it's more important to be nice", dat we even niet in de war zijn. Top dat je eindelijk een volwaardig Nederlander wordt, Rich, en nog meer top dat Ajax weer naast het net gaat vissen en PSV de 4e titel op rij gaat pakken...

-----Ontslag-----

We zijn overigens alweer 2 weken gestopt met werken. De laatste week werken nog een roadtripje meegepakt naar Wodonga. De hele week sales met een temperatuurtje van zo'n 40 graden is geen pretje kan ik je vertellen. Gelukkig zijn Aussies nog altijd niet te beroerd om een koud water/colaatje of biertje te overhandigen bij het aanzicht van een verkoper die zonet nog met kleren en al in het zwembad van de buren lijkt gelegen te hebben. Afijn, na die week gestopt, aangezien we al genoeg geld hadden verdiend en er veel feestdagen aankwamen, wat in de sales synoniem staat aan 0 cash verdienen, dus... Knopen doorgehakt en van iedereen afscheid genomen, om maar eens een vervolg te geven aan onze immense roadtrip. Uiteraard nog mooi afscheidsfeestje van gemaakt. Nog een andere backpacker, Darragh, die er nog veel langer dan ons werkte nam ook afscheid om naar Sydney te verkassen, dus reden voor een goed feestje. Eens te meer werd deze avond duidelijk, waarom het kosten technisch niet slim is om in Melbourne te blijven. Geweldige stad, leuke mensen en vooral ook lekker nachtleven, maar onze portemonnee kan al die avondjes uit niet opvangen. Tip voor de stappende mens in Nederland, probeer eens een Bacardi 151, kun je lachen! Maar na 3 glaasjes denk niet meer...

Maar sowieso zijn we ook al bijna 3 maanden in Melbourne geweest, das wel weer welletjes dachten we zo.

-----Great Ocean Road richting Adelaide-----

Met een klein melancholisch traantje in de ogen lieten we Melbourne achter ons om vervolgens richting Adelaide te rijden. Dat kan uiteraard via een snelle Highway, maar we hoorden goede verhalen over de Great Ocean Road, dus besloten we die weg maar te nemen. Das een stuk weg van Torquay (vlakbij Melbourne) tot Warrnambool (lekkere naam ook weer) richting Adelaide, waar je continu langs de kust rijdt. Echt geweldige uitzichten, azuurblauwe zeeen en parelwitte stranden. Uiteraard in die omgeving nog wat National Parks bezocht voor de nodige lichaamsbeweging. Verder nog wat natuurschoon in Mt Gambier bezocht en toen richting familie van me in Willunga, heel dicht bij Adelaide gereden. De weg waarop m'n achteroom woonde bleek gek genoeg niet in de Tom Tom te staan, maar al snel kwamen we erachter waarom. Hij was unsealed en liep naar een 25 hectare terrein met vooral heuvels, met ergens in het midden het huis van m'n achteroom. Lachen dat hier een oprijlaan gewoon 400 meter door de bush rijden betekent en grappig om in the middle of nowhere een brievenbus met de geweldige naam Sturm erop te zien.

Daar aangekomen uiteraard een drankje gedaan en de nodige conversaties gevoerd. Uitgelegd dat we uiteindelijk richting Perth willen rijden en aangezien we daarvoor over de Nullarbor (geloof ik in Aboriginals iets van lege ruimte betekenend en een route is van zo'n 2500k, met alleen wat kleine dorpjes en road houses) moeten, willen we graag hier in de omgeving even onze boemelbak laten checken, zodat hij niet in de bush/woestijn uit elkaar valt. Oom Kees zelf heeft een eigen bedrijf in Adelaide gespecialiseerd in crash repairs. Dat behoeft neem ik aan verder geen uitleg, maar hij wist wel een vriend van hem in dezelfde straat in Adelaide die een garage heeft en zodoende onze Van voor een zacht prijsje kan checken. Das inmiddels gedaan en tot onze opluchting is hij in een prima staat. Alleen de banden moeten toch echt vervangen, aangezien we behoorlijk wat kilometers gaan maken. Hij heeft 4 nieuwe banden geregeld voor een ander zacht prijsje. Wij dus helemaal tevreden en we gaan de Van vanmiddag weer ophalen om morgen of overmorgen te vertrekken. Er staan eigenlijk 2 opties op ons aankomende Oz programma; Kangaroo Island en/of Flinders Ranges.

Kangaroo Island is een eilandje net voor de kust van Adelaide, waar ontiegelijk veel wildlife te zien is; zeeleeuwen, pinguins, dolfijnen, emoes, koalas, wallabies, goannas en dat allemaal gewoon rondbanjerrend op het eiland. De Van moet dan wel op de Ferry en de prijzen hebben we gechecked en zijn niet echt om over naar huis te schrijven, dus moeten we ff over denken.

Flinders Ranges gaan we sowieso naar toe, daar het een beetje richting die lange weg (de Nullarbor Plains richting Perth) ligt. Is eigenlijk een verzamelnaam voor een heleboel dorpen en National Parks die in de Outback van noordelijk South Australia liggen. Schijnt echt super te zijn volgens zowel ons eenzame planeetje als de mensen die we erover gesproken hebben.

Maar we zijn dus nu al een weekje in Adelaide, waar het weer eigenlijk wel beetje bagger is; wind, af en toe regen en zo'n graadje of 18. Nog steeds warmer dan in Nederland uiteraard, maar toch, we zijn natuurlijk een beetje verwend hehe. Adelaide zelf is gewoon een grote stad, maar is op zich niet echt veel te beleven. Op de een of andere manier vinden we het toch een stuk minder tof dan Melbourne, dus we zijn hier nu alleen nog om die Van van ons weer helemaal op te leuken en dan gaan we snel weer verder!

Kusjes,

Ivo

• 29 Maart 2008 - 08:04

Irma:

heee kanjer!!!
    heerlijk om weer wat te horen van je!!
    je hebt hard gewerkt zo te horen hahaha
    ga maar weer lekker er even van genieten dan....die bacardi daar begin ik maar niet aan hahaha na 1 glas lig ik al onder tafel(niks gewend he)
    leuke fotos hoor....
    heel veel fun nog!!!!
    ennen niet te lang weg blijven he...we missen je!!!!

kusje

Irma

• 29 Maart 2008 - 09:01

Erik:

Hee Ivo!
    Nog steeds lekker aan het rommelen zie ik ;) Goed man! 10 episodes al, wordt het nog gebundeld? Mooie Lorentzcontractie, goed om te zien dat je het niet verleert.
    Maar ff wat anders: ben je eigenlijk wel voor de UEFA Cup finale terug? Want daar zijn we dus goed naar op weg! PSV - Spurs was tof! Lekker Gomes.
    Zojuist kaartjes gehaald voor PSV - Fiorentina. Igor, Ron (helemaal niks in Amsterdam), Ties en Willem (neef Ties) gaan mee. Hopelijk krijgen we een mooi vlaggetje... :D

Viel Spass verder!
    Erik

• 29 Maart 2008 - 09:30

Arnout:

Bacardi 151.... Voor je het weet eindig je op een strandje met een of andere viese conjo. Nathalee Holloway kon er over mee praten. Wel weer mooie verhalen. Ik blijf het volgen.

p.s. staat jos daarnou met een dame op de foto?

• 29 Maart 2008 - 09:45

Rodzjer:

Sturmpie! Goed om te horen allemaal jongen. Dat PSV van jou kan vanavond al kampioen worden als ze van NEC winnen en Ajax in Heerenveen verliest.. Gelukkig hebben al die nerds je nog gewoon in de huismaillijst, waardoor je een beeld krijgt hoe het gaat ;) Lekker die spam he? Anyway, mooie verhalen en ik wacht met groot ongeduld op de volgende ;) xx

• 29 Maart 2008 - 11:55

Co En Marja:

Ivo goed te horen dat de Van de "keuring"goed heeft door staan en je de familie hebt gevonden. Nu dan op naar Perth. Goede reis en hou em op de weg. Veel plezier. We gaan over 14 dagen naar de zon!!! Da's ook een prettig vooruitzicht.Tot bels......geniet!!!!!!

• 29 Maart 2008 - 13:18

Sofie:

Hee Ivo!! klinkt allemaal enorm leuk! moet ver graven in mn geheugen maar geloof dat ik dezelfde route gevolgd heb. Wat klinkt het daar heerlijk.
    Hier ook alles best heel leuk, stuk minder avontuur (alhoewel vroeg opstaan op zaterdagochtend om te moeten tennissen toch ook als een avontuur kan worden gevoeld). Hier nu langzaam ook een heel zacht zonnetje joepie.
    Janco ook al tijden niet meer bij Pilates gezien, die heeft het er geloof ik ook van genomen.
    Nou geniet ervan daar!!
    xx Sofie

• 29 Maart 2008 - 13:48

Adri & Louise:

Fijn zeg dat jullie de auto via een familie relatie hebben kunnen laten nazien. Jullie vervoer is dus gereed voor de lange reis naar Perth. We kijken al uit naar de fotos van de parken.
    Veel plezier !

Oom Adri & Tante Louise

• 30 Maart 2008 - 03:08

Ivo:

Mooi te horen dat die Lorentzcontractie grap niet onopgemerkt is gebleven . Maare nope ga het niet redden voor de finale. Pas half augustus terug ofzo, dus.. Wel weer lekker NEC gister @#%%*. Ronnie, word nou gewoon voor PSVauw. Ajax, schmajax! En idd weer mooie kutverhalen over de huismail, zoals het een echt WS96 betaamt hehe. Boemelbak is gefixt, dus morgen gaan we weer verder de wijde wereld in. X

• 30 Maart 2008 - 16:29

Stéphanie:

Wat leuk allemaal. En je foto's zijn echt super.
    Fijn om te horen dat het je nog steeds bevalt daar!!

Ik ben van ellende maar een weekendje de sneeuw op gaan zoeken in Frankrijk, erg verfrissend;)..

Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

kus

• 31 Maart 2008 - 17:11

Vera:

je lijkt echt op je achteroom! whaha
    kusj

• 01 April 2008 - 19:42

Ko En Jo Sturm:

leuk dat er ook een foto bij is met kees.door je verhaal komen bij ons de herinneringen boven van onze reis naar austr.en kang.eiland.we wensen je nog een goede voortzetting van je reis.
    geniet er van.
    ko en jo.

• 14 April 2008 - 19:12

Jonathan En Merel:

He gast,

het klinkt allemaal erg goed wat je weer aan het ondernemen bent.Wij hebben ook nog wat nieuws voor je. Wij hebben een huis gekocht op de Derde Kade en gaan 19 april de koopakte ondertekenen. Als je nou een beetje opschiet met je reis kan je nog helpen klussen, want we krijgen in augustus de sleutel, ha ha x x x je bro en Merel