Episode 7; East Coast - Reisverslag uit Armidale, Australië van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu Episode 7; East Coast - Reisverslag uit Armidale, Australië van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu

Episode 7; East Coast

Door: Ivo Sturm

Blijf op de hoogte en volg Ivo

19 December 2007 | Australië, Armidale

Haaai

Ok, ik zal maar weer verder gaan waar ik geeindigd was (duh..). Na Sydney hebben we een paar mooie kustplaatsen gezocht voor de nodige zonuurtjes.

-----East Coast-----

Eerst een paar dagen in Port Macquarie geweest, toen Coffs Harbour, Byron Bay en toen Surfers Paradise (raad eens wat je daar kunt doen). Het weertje was simpelweg aangenaam te noemen op een paar regenbuitjes na, vooral veel op het strand geweest.

Met het links rijden niet echt problemen gehad, het verkeerd de rotonde op rijden in Sydney (Ja, die gaan dus ook linksom) daargelaten. Valt eigenlijk best mee en buiten Sydney is het sowieso al stukken rustiger. We rijden nu wel eens op wegen waar we meer kangaroos dan auto's tegenkomen, hehe. Maar wist je dat...

-Meer dan de helft van de 20,7 miljoen inwoners in de grote steden aan de kust woont, Australie warempel groter is dan Europa en je dus als je een beetje van de kust af zit al snel in de middle of nowhere zit.
-Zelfs de schroeven en sloten de andere kant op dicht en open gaan.
-Iedereen je begroet als mate, cheers en daar achteraan nog eens een no worries gooit.
-De Burger King hier steevast de Hungry Jack's heet.

Na dit intermezzo weer verder met m'n verhaal. We zijn in Port Macquarie ook nog naar een Wildlife park geweest en hebben daar de nodige inheemse beesten mogen bewonderen. De koalas en kangaroos waren uiteraard sterk vertegenwoordigd, ze liepen daar gewoon los rond, dus... Zelfs voor Rogier (was jarig die dag, voor degenen die niet Rogier zijn) een kangaroo gefilmd die de huub huub barbatruuk deed en zo een jonkie (noemen ze een Joey hier) uit z'n buidel toverde.
Leuk om mee te maken allemaal, je ziet die beesten niet elke dag dus.. In het wild komen ze hier ook vaak genoeg voor trouwens. Gisteren sliepen we in een nationaal park in the middle of nowhere en daar liepen ze gewoon rond onze Van te rommelen.

In Coffs Harbour eigenlijk niet veel meer gedaan dan rondlopen en luieren, moet ook gebeuren natuurlijk. Omdat we toch wel weer eens fatsoenlijk wilden douchen -Douches aan het strand zijn niet echt ideaal-, hebben we daar ook nog 2 dagen op een caravanpark gebivakkeerd. Daar nog wat Koreanen ontmoet en films uitgewisseld (laptop :D) en beetje bier gedronken.

Voor de rest slapen we eigenlijk gewoon altijd in de Van, want achterin hebben we de beschikking over 2 prima in elkaar gekluste bedden. Kookgerei en de hele reutemeut is ook aanwezig, dus.. Zelfs een blender en toaster gekocht voor ons luxe ontbijt elke ochtend. Stroom vinden is wel wat lastiger en vereist wat improvisatie, maar komt naar onze ervaring altijd goed. We hebben ook zo'n converter in de Van, dus alles kan opgeladen worden. De blender trekt alleen 500 Watt en dat kan dat arme Vannetje van ons net niet aan hehe.

In Surfers Paradise (Queensland) aangekomen, hebben we meteen de registratie van de Van geregeld en er bleek een fout te zitten in de registratie. De Van stond geregistreerd met 8 stoelen en heeft er maar 2, dus dat moesten we dan nog ff om laten zetten (uiteraard niet gratis). Maarrrrr.... nu is hij dus helemaal van ons! Surfers Paradise was echt vet qua golven. Niet normaal gewoon hoe hoog. Ik mag dan wel in het bezit zijn van zwemdiplomaatje C, maar dat mag niet echt baten bij die golven hehe. Paar dagen daar aan het strand gechilled en toen zijn we maar eens terug gegaan richting New South Wales.

We zijn nu eerst wat National Parks aan het bezoeken in New South Wales. Een paar dagen terug naar het Dorrigo National Park geweest. Veel regenwoud gezien en op de koop toe ook nog een grote slang gespot, die naar zeggen van de ontmoette Japanners dodelijke beten in huis heeft. Jos en ik namen de honneurs waar als plaatselijke Steve Irwin en hebben hem op de gevoelige plaat gezet. Hoewel... volgens mij slaat die uitdrukking nergens meer op met de hedendaagse digitale camera, maar goed ;). Voor de rest nog kangaroos en koalas en een aantal reptiel-achtigen gezien. Gisteren en vandaag zijn we naar watervallen geweest in de nationale parken die rond Armidale liggen. Ik kan weinig anders zeggen dan dat onze monden openschoten van de, zoals ze het hier noemen, jaw-dropping views. Maar niet alleen de vergezichten zorgden voor deze reactie van ons lichaam, ook de plaatselijke vliegen deden een behoorlijke duit in het zakje. Niet normaal hoeveel van die beesten hier zitten en ze gaan ook gewoon niet weg. Ik bedoel een mug ok, die wil bloed, maar een vlieg. Kan iemand me uitleggen wat die *@&%# beesten bij mensen moeten. En geen reacties van ga je eens wassen ofzo he ;). Maar goed, allemaal supertoffe foto's, die volgen snel. Je kan daar in die nationale parken trouwens gewoon slapen. Je Van parkeren en slapen maar. Wel apart, hebben 2 dagen echt in compleet donker geslapen. Geen lichtjes te zien in de verte, behalve de sterren aan de hemel...

Het plan is om voor nieuwjaar in Melbourne te arriveren, dat is nog minstens zo'n 1400 km. Dus dat wordt kilometertjes vreten voor onze Van. We gaan vanavond eens even bedenken via welke route, want eigenlijk willen we langs Broken Hill, een mijnwerkersstadje in de Outback (lees; woestijn). Wel apart om zo dan eens kerst te vieren, hehe.

Wordt nu letterlijk van internet geschopt in de plaatselijke bibliotheek, dus de volgende keer meer.

Groetjes, liefs, kusjes,

Ivo

• 19 December 2007 - 03:31

Adri & Louise:

It must be really exciting to see all those exotic animals in their natural habitat. Is it true that Santa Claus arrives on a surfboard down under?

Merry Christmas & Happy New Year

Love,

Uncle Adri & Aunt Louise

• 19 December 2007 - 07:13

Richie:

Ik kijk wel animal planet....

• 19 December 2007 - 07:27

Ron:

Romantisch hoor zo met z'n tweetjes in die Van...

• 19 December 2007 - 07:46

Marieke:

Heeej Ivo!!!
    Nice story!! Ik ben nog steeds jaloers!! Ik denk dat ik ook maar hard moet gaan sparen!!
    Have fun daar en fijne kerstdagen!!
    KUSSSS

• 19 December 2007 - 07:47

Arnout:

Mooie verhalen en ik maar ploeteren in die decembermaand.Helaas door jullie afwezigheid wel minder voetbal op zondag. Een afwezige betekent cancellen. Maar het valt me op zich mee.

• 19 December 2007 - 07:47

Rakhorst:

Tja, zijn het van die grote, groene glimmende vliegen? :D

• 19 December 2007 - 08:33

Elsinga:

haha meest gelachen om de zin: "...daar liepen ze gewoon rond onze Van te rommelen." Heerlijk om gewoon dat rommelen in te zetten. Verder weer een heerlijk verhaal! Klinkt allemaal zo super gaaf daar! Geniet van jullie kerstdagen. Ik zeg:
    1e kerstdag: Toast met geblenderde meuk
    2e kerstdag: Toast met geblenderde meuk
    Een ware topper!
    KUSS

• 19 December 2007 - 08:55

Janos:

Gozer! Dat filmpje voor Roger z'n verjaardag heb ik ook gespot, echt grappig!Gaan we nog even meetten in Cancun met Spring Break????!?!?! X

• 19 December 2007 - 10:07

Irma:

heee vriend...je maakt wat mee he!!! geweldig...geniet er maar lekker van..wij dromen er wel van hahaha..fijne kerstdagen en een goed 2008!!!!!!we horen weer van je...have fun.

knuf!!!!!

Irma

• 19 December 2007 - 10:22

Eve:

Supermooi Ivo.. Roger had het filmpje idd doorgestuurd. Supermooi en schattig!
    Ik heb je gemaild met gejank etc. Lees dat maar even!Dikke kus,
    Evelien

• 19 December 2007 - 19:16

Leo En Hanneke:

Hoi hoi
    leuk hoor steeds weer nieuwe dingen over een land horen! lezen dus:-)
    En heb je ook een kerstboom in je Van?
    We wensen je een leuke kerst toe!

• 19 December 2007 - 20:47

Inger M:

Jezus ivo gaat backpacken, wat neemt ie mee: ipod-shuffle, laptop, blender, toaster! Hoe luxe kun je leven, mijn leven hier in NL is gewoon armzaliger dan dat van jou! Maar moet zeggen dak jouw leventje daar nu wel errug aantrekkelijk vind!
    Maak dr in ieder geval n mooie kerst van en natuurlijk oud en nieuw!
    Heb je je mobiel btw bij je? Kunnen we elkaar ff gelukkig nieuwjaar smsen!;)
    Tot je volgende verhaal!
    kus
    BTW, morgen vakantie en dan nog maar 3 weekjes stage, hoe chill!
    En die trappen loop ik flierenfluitend op en af;)
    dikke knuffel!

• 19 December 2007 - 20:50

Inger M:

Nog ff een opmerkinkje, zit ff die foto's te kijken, zo mooi hoe jij op elke foto hetzelfde poseert en lacht, geweldig, gefotoshopt zkr ;)

• 19 December 2007 - 22:56

Kirstin:

Cheers mate! no worries...

• 20 December 2007 - 08:12

Stijntje En Joop:

Die vliegen, tja.
    Dan heb je een hoed nodig met daaraan touwtjes en daar aan steentjes.
    Door je hoofd te schudden beweegt het gevaarte en jaag je de vliegen weg.
    Heb je het al geprobeerd?

Ik ben benieuwd hoe jullie kerstdagen zullen zijn.

• 20 December 2007 - 10:47

Aniek:

Heej Jos! (en ivo natuurlijk ook)

Jos, je bent al 3 maanden spoorloos nu en ik begon toch nieuwsgierig te worden naar je avonturen. Via je maten Richie & Carst hoorde ik dus dat dit de enige manier is om je avonturen een beetje volgen. En jawel: Ik zie naam (en zelfs een foto) enkele malen opduiken! Ziet ernaar uit dat jullie het erg tof hebben daar! Ik ben jaloers (alhoewel Brazilie toch echt mooier is ;))

Geniet ervan en alle2 fijne kerst en Oud en nieuw!

Liefs Aniek

(ps: blijft jammer dat je azie hebt gekozen in plaats van Z-Amerika :D)

• 20 December 2007 - 18:53

Co En Marja:

Toffe story weer. We wisten het meren-deel al uit ons laatste telefoontje. Het was goed je weer te horen. Broken Hill is idd in de middle of nowhere. (Google Earth. Fijne Kerstdagen onder de Austra-lische zon. Dat zal wel vreemd zijn!

• 20 December 2007 - 19:39

Jonathan:

Klinkt allemaal erg goed. Met ons is ook alles o.k. Merel gaat in januarie starten met haar nieuwe baan als; lerares duits op het G.S.G. in Gouda partime en ik heb het erg druk op mijn werk in deze tijd van het jaar.Je raad het natuurlijk wel dat mijn vuurwerkbestelling alweer gemaakt is, maar wel een stuk minder dan voorgaande jaren ha,ha !! Wij vieren kerst bij pa en marja en 2e kerstdag bij mijn schoonouders. Oud en Nieuw gaan we heerlijk met zijn tweetjes vieren. Voor de rest ga ik ma meenemen naar de vrienden van amstel live in januarie als verrassing. Groeten Jona en |Merel en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar van ons toegewenst.Volgens Merel is oud & nieuw in Melbourne te gek!!!

P.S. Als je nog eens vette hardstyle of house wil luisteren moet je maar is inloggen op WWWFEARFM.NL is echt knalle 24/7

• 20 December 2007 - 21:27

Aad En Diana:

Hoi Ivo, hartstikke leuk die mooie verhalen van jou. Door de foto's geloven we je echt. Wij blijven nog even in Nederland genieten. We wensen je heerlijke feestdagen met veel verrassingen en een te gek 2008, veel plezier, groetjes.

• 23 December 2007 - 12:53

Erik:

Hee Ivo!

Mooi verhaal weer, je hebt het wel naar je zin zo te zien. Nice.

Hee steeds als je zo'n berichtje stuurt gaat het goed met de voetbal hier het weekend erna. PSV gister gewonnen van onze plaatselijke FC (4-1) en Ajax is nu aan het prutsen bij de Dame van Plezier in Rotterdam. 2-1 voor Excelsior nu. Mmm, net nog 2-0. Na ja, we zien wel hoe het afloopt.

Goede kerst daar in de zomer, zal we een beetje vreemd zijn!

Yoo!
    Erik

• 24 December 2007 - 10:55

Daphne & Sander:

Hi Ivo,

Nice pics! Krijgen helemaal de reiskriebels van je verhalen uit Australie. Geniet ervan!

Hele fijne kerstdagen! Wij ontfermen ons wel over je eenzame moedertje hier in Nederland hahahahaahah

x

• 01 Januari 2008 - 11:28

Robin:

Gelukkig nieuwjaar jongeman. Ik ben jaloers op je; bij jou is het al 2 januari en is de kater zeer waarschijnlijk al voorbij..
    Hoop dat het daar een mooi feestje was!