Episode 1; Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu Episode 1; Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu

Episode 1; Hong Kong

Door: Ivo Sturm

Blijf op de hoogte en volg Ivo

30 Oktober 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Ik ben nu al 5 dagen in Hong Kong en ik moet zeggen dat ik er nog wel langer zou kunnen verblijven! Wat een stad! Maar eerst hoe ik er kwam...

De vlucht was prima, behoorlijke luxe van Cathay Pacific! Zat alleen wel in de buurt van een baby die echt elk uur wel weer even de buik aanzette en het hele toestel wakker blerde :S. Zelfs ik, die normaal overal kan tukken, was de sigaar. Resultaat: behoorlijk gaar na zo'n 12 uur vliegen op Hong Kong airport aangekomen.

Al meteen was me een ding duidelijk, wat een wolkenkrabbers, echt niet normaal hey.. Gelukkig had ik de dag ervoor (lekker op tijd ;)) een hosteltje geboekt in het centrum van Hong Kong, Causeway Bay. Ik vond het vlekkeloos en toen gelijk maar ff wat slaap gepakt. De eerste twee dagen verder vooral wat rondgebanjerd in deze overweldigende stad. Even een strandje gepakt (ja, dat heeft Hong Kong ook) en naar Victoria Peak geweest! Victoria Peak is het hoogste uitkijkpunt op de stad Hong Kong en beloofde een spectaculair uitzicht te worden. Niets was minder waar, wat een uitzicht! Je ziet niks dan hoge wolkenkrabbers op 2 eilanden (Kowloon en Hong Kong Island) gescheiden door een water dat bevaren wordt door vanalles en nog wat en dat allemaal tussen twee bergen in. Echt tof dus!

Deze twee dagen was ik dus nog in m'n remi, omdat Jos een wat latere vlucht geboekt had vanaf Bangkok richting Shenzhen (vlak bij Hong Kong, maar cheaper). Deze avond kwam hij dus aan en ik had dus die ochtend ff de gast van m'n hostel erop geattendeerd dat er een vriend van me zou arriveren en dat ik een tweepersoons kamer wilde. Hij beweerde dat het allemaal goed zou komen, ik ging niks vermoedend m'n dagje Hong Kong doen. Kom ik 's avonds bij het hostel en zegt meneer dat alles vol zit. Ik echt zo van: what the fuck??? Na wat gerommel en aardig doen ging hij wat heen en weer bellen en kwam hij op de proppen met een of ander vrouwtje die alleen maar in het Chinees brabbelde, maar ons wel even naar een goede kamer zou brengen. Ik was samen met een Amerikaanse kerel in hetzelfde schuitje beland, dus hobbelden we met z'n tweeen achter dat vrouwtje aan. Ons hostel had de nietsverbloemende naam: Honeymoon guesthouse. Hilarisch natuurlijk, maar niemand die daar ook maar een woord Engels sprak. Omdat mijn Mandarijns en Kantonees nogal te wensen overlaat, dacht ik toch wel ff in de aap te zijn gelogeerd. Zegt die Amerikaan opeens tegen me dat 'ie in Vietnam werkt en hier alleen was voor een toernooi "Ultimate Frisbee" (jaja, je verzint het niet), maar dat hij dus wel Mandarijns kan. Die ging dus ff met dat vrouwtje aan de praat en voila; Ivo had een kamer voor Jos en zichzelf. Hulde aan David (die Amerikaan).

Daarna om een uur of 1 's nachts kwam Jos aan in Hong Kong en konden we dus gaan tukken in ons Honeymoon Guesthouse. Nog grappiger was dat er geen zeep was, maar wel een bakje vol condooms.... en die chinese vrouwtjes maar lachen als ze ons zagen. Je raad natuurlijk al wat die dachten hehe. Maar voordat we gingen slapen hadden we nog even wat biertjes gepakt en waren we om 4 uur nog even een compleet Chinese eettent ingelopen. Lekker iets besteld van de kaart die we niet konden lezen, maar het was wat vis, vlees, rijst en groenten. Loop ik naar het toilet (ranzig, op z'n zachtst gezegd) en zie ik gewoon ff een Nederlandse scheids op tv. Ik beter kijken en jahoor, staat Twente - Feijenoord op! Te mooi, haha, de hele toko is Chinees en niemand sprak er Engels en dan staat Nederlands voetbal op. Wij ff goed aangeschoven en gezien hoe Feijenoord kansloos verloor (Jos z'n hart was gebroken als diehard Feijenoorder). Mijn avond was er niet minder om.

De dagen erna zijn we naar Aberdeen geweest. Leuk, een boottochtje gedaan op de haven met een sampang (vrij vertaald; gaar Chinees vaartuig) en vandaag zijn we naar Disneyland Hong Kong geweest. Op zich uiteraard goed vermaakt, maar was wel een wat laffere variant dan Euro Disney, Ik wilde gelijk ff Space Mountain checken, ging 'ie niet over de kop en zonder schroeven. En dan was dat ook nog eens de enige achtbaan. Beetje jammer. Voor de rest wel veel toffe shows gezien, dus dat was wel weer top.

Morgen gaan we eindelijk het echte China in! Van Hong Kong kan je veel zeggen, maar je ziet aan alles dat het een behoorlijk ontwikkelde regio is en daarom ook niet echt heel goedkoop. Het is wel echt een topstad en zou er nog wel eens terug willen komen. Dat komt gelukkig goed, want over een kleine maand vlieg ik vanaf Hong Kong naar Sydney!

We hebben besloten morgen maar gewoon de trein te pakken richting Guangzhou en van daaruit te regelen dat we in Xi'an komen. Dat schijnt ook een hele mooie stad te zijn, maar wel wat dichter bij het "echte" China dan Hong Kong. Dan volgt uiteraard meer! Bedankt allemaal voor de respons en tot snel!

Groetjes, liefs, kusjes,

Ivo

  • 30 Oktober 2007 - 14:16

    Eve:

    Goed zo Ivo! Prima voor elkaar. Je wordt node gemist.. ;)
    Viel spass nog!

  • 30 Oktober 2007 - 14:16

    Soraya:

    hihihi,
    Ivo ik heb me kapot gelachen:) ben blij dat het je naar je zin hebt.
    Kusjes

  • 30 Oktober 2007 - 14:16

    Rodzjer:

    Klinkt goed Gunther! Whats the capital of Thailand? ;) Have fun!! Ik blijf het lezen je mooie verhalen. Ontvang je wel smsen? kan ik je voetbaluitslagen wekelijks smsen

  • 30 Oktober 2007 - 14:40

    RIchie:

    heeft jos zich al vergrepen aan een ladyboy...?

  • 30 Oktober 2007 - 14:48

    Irma:

    hai maatje.....jemig hee ben wel een beetje jaloers hoor:)...
    ik kijk uit naar je volgende mooie ervaring!!!
    have fun!!!!
    knuf irma

  • 30 Oktober 2007 - 14:49

    Andere Inger:

    Eej Ivo! Leuk om te lezen.. goed bezig daar! Have fun boy! KUSS

  • 30 Oktober 2007 - 14:52

    Saskia:

    haha ivo, mooie verhalen!!
    jij gaat je wel redden zo te horen;)
    heel veel plezier(K)

  • 30 Oktober 2007 - 15:10

    Mariekezzz:

    Klinkt allemaal super!!
    Ik kijk al uit naar nieuwe verhalen!!
    KUSSSSS

  • 30 Oktober 2007 - 15:32

    Floris:

    Tja....had je wat anders verwacht van Twente? ;)

    Veel plezier in China!

  • 30 Oktober 2007 - 15:40

    Flo:

    Het mariokarten is niet het zelfde meer. Zo als Eve al zegt u wordt gemist. Maar aan je verhalen te zien heb je t prima naar je zin. Goed om te horen!! Ciao!!

  • 30 Oktober 2007 - 15:48

    Kirstin:

    Hai ivo!

    Klinkt goed allemaal! Vooral zo doorgaan!

    x

  • 30 Oktober 2007 - 15:49

    Kirstin:

    O ja, en waar blijven de foto´s van deze exclusieve honeymoon??? :P

  • 30 Oktober 2007 - 16:33

    Mathijs:

    Jow Iev! Ik ben jaloers op je! Maar wel gaaf man! Houdt ons op de hoogte!

    MZZL van je neef(je)

  • 30 Oktober 2007 - 16:49

    Dutschke:

    Klinkt chill allemaal gast, maar ff to the point: ik was erbij toen jij in Utrecht die Honeymoon suite bestelde :p Have fun gasten, hoor het allemaal wel weer.

  • 30 Oktober 2007 - 18:09

    Elsinga:

    IVOOO top verhaaltje! heerlijk beeldend geschreven, mooie woordgrappen, ouwerwets goed columnpje jonge man!
    Have fun daar en een dikke KUS
    Mariek

  • 30 Oktober 2007 - 18:40

    Vera:

    vet, vet, vet! klinkt echt helemaal top zeg en mooi dat de uitspraak 'monzaatje pakken' moeiteloos wordt veranderd in 'standje pakken' haha
    kusj

  • 30 Oktober 2007 - 19:02

    Janos:

    Mooie jongen! Klinkt goed, laat je daar niet gek maken door die Chinezen ;)! X

  • 30 Oktober 2007 - 21:14

    Co En Marja:

    Goed weer iets van jullie te horen. Volgen op Google Earth waar jullie zijn cq naar toe gaan. Goeie reis verder en we kijken uit naar de volgende episode.
    Nu dan het echte China tegemoet!!!

  • 31 Oktober 2007 - 08:41

    Bram:

    Mooi verhaal Ivo! Jezus, Xi'an! Das niet echt naast de deur van Hong Kong. Tips voor Xi'an: fietsje pakken(tandem in jullie geval om in de honymoonsfeer te blijven) en fietsen op de stadsmuur en Moslimmarkt bezoeken (en natuurlijk terracottaleger). Hey, maar vanaf Xi'an is het niet meer zover naar Xiahe. Dat vond ik echt (verreweg) het hoogtepunt van mijn China-reis met alle monniken en het klooster. Supermystieke sfeer daar. Vanaf Xi'an 12 uur met de trein naar Lanzhou en vooraf een hotelletje in Xiahe boeken (tibetan Overseas hotel) en die pikken je dan hopelijk van het station op en dan is het 5 uur busje rijden door prachtig landschap.

    Doe er wat leuks mee! Mazzls, Bram

  • 31 Oktober 2007 - 08:45

    Bram:

    ehmmm, ik zat me net te bedenken dat het in Xiahe wel eens erg koud kan zijn nu. Het ligt namelijk op +3000m hoog. Misschien eerst even de plaatselijke Erwin Krol bellen mocht je daarheen willen.....

  • 31 Oktober 2007 - 09:34

    Rakhorst:

    Kerel!

    Goed om te horen dat je je vermaakt! Wie van de twee was het vrouwtje ;) Succes kerel en ik hoor van je!

    GreetZ

  • 31 Oktober 2007 - 10:02

    Sandra (van Soray):

    Dude, leuk verhaal :D En k hier maar aftellen, nog maar 36 nachtjes voor mij! Honk Kong klinkt wel vaahaag! Nou misschien tot in Sydney!!! Doei Doei!!! XXX Sandra!

  • 31 Oktober 2007 - 11:25

    Jonathan & Merel:

    Beste Bro,

    Klinkt allemaal erg goed en interessant. Dus nog geen Chineese chick gescoord, HA,HA. Had je dat wel ff zien willen doen, dat wassen met een condoom. Lekker al die vis, wen er alvast maar aan. Wij hebben trouwens ook nog nieuws; Merel is aangenomen als stuwardess en zal je hopelijk een keer temoet komen vliegen. XXX Jona

  • 31 Oktober 2007 - 11:55

    Robin:

    Pivo, dat klinkt allemaal weer goed. Ik ben blij dat ook in China je writing-skills geniaal zijn. Veel plezier nog in China, doe ze de groeten zou ik zeggen!

    Joe

  • 01 November 2007 - 16:07

    Ramiro:

    Go IVOOOOO GOOOOOOOOO.....

  • 03 November 2007 - 19:51

    Fabi:

    Gasten kom eens uit die Honeymoon suite, t is tijd voor een nieuwe update...Ben benieuwd naar de rest van de mooie verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Ik ga dus even een rondje de wereld over. 25 oktober vlieg ik op Hong Kong en heb ik met Jos afgesproken (die dan al 2 weken in Thailand is geweest en richting Hong Kong komt). We gaan een maand door China reizen en dan vliegen we 23 november op Sydney. Daar blijven we 3 maanden en dan ga ik door naar Nieuw-Zeeland. Jos bljft in Australië om te werken en te reizen. Daarna vlieg ik op Nadi (Fiji), te vergelijken met Hawaii en daarna vlieg ik op Los Angeles. De bedoeling is dan zelf over de grens naar Mexico te gaan en in Mexico rond te reizen en Spaans te leren. Begin mei vlieg ik vanaf Cancun weer richting NL, wat klinkt dat ver hehe. Heb er zin an!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 30626

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2007 - 01 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: