Episode 14; Van verkocht, AdiJos en Azie again - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu Episode 14; Van verkocht, AdiJos en Azie again - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ivo Sturm - WaarBenJij.nu

Episode 14; Van verkocht, AdiJos en Azie again

Door: Ivo Sturm

Blijf op de hoogte en volg Ivo

28 Juli 2008 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal!

Dit keer geen G'day meer, daar ik nu (zij het voor 2 weekjes) Australie verlaten heb. Ik zit nu dus in Singapore tussen allerlei Paki's en Indiers m'n bericht te typen. Hoe ben ik hier gekomen vraag je je af? Met het vliegtuig natuurlijk.


-----Van verkoop en Darwin-----


Al met al hebben we ietsjes meer dan 2 weken mogen vertoeven in het topje van Oz, Darwin genaamd. In de stad Darwin zelf is niet veel te beleven, behalve elke dag je lever er eens flink van langs geven en je zuurverdiende centen over de balk smijten in uitgaansgelegenheden. Nou is zoiets een of twee dagen wel leuk natuurlijk, maar het moet niet te lang gaan duren. Jammer genoeg wilde het echter dat de automarkt hier in Darwin ons niet echt meezat. Het is hier het droge seizoen en dus topseizoen, dus rijdt elke seizoensbewuste backpacker nu naar Darwin om z'n Van voor een mooie prijs van de hand te doen. Afijn, economie les nummer een; veel aanbod/hoge concurrentie en als resultaat dus lage prijzen. Jos en ik moesten toch echt gaan accepteren dat we niet de prijs ervoor gingen krijgen die we hadden verwacht. Na 2 keer zakken in prijs en 2 weken wachten met maar 2 noemenswaardige telefoontjes met blijk van interesse, lagen Jos en ik maar weer eens een beetje te zonnebakken toen opeens m'n telefoon overging. Een Nederlands stelletje had wel interesse! Af en toe doemden er bij mij al scenarios op als terugrijden naar Sydney, de Van aan een cardealer verkopen of de verzekering proberen te tillen (grapje..), maar gelukkig zijn er dan nog landgenoten. Hartstikke aardig stel en alles ging daarna op rolletjes, waardoor Jos en ik een dag later ons mobiele huis -van de afgelopen 8 maanden alweer- gewillig afstonden aan de andere Nederlanders. Na de nodige traantjes weggepinkt te hebben bij het aanzicht van onze wegrijdende Van Binsbergen en de gedachte dat we nu dus echt weer elke nacht moesten gaan betalen voor onze slaapplek, concludeerden Jos en ondergetekende dat het Australie avontuur nou wel eens heel rap afgelopen zou kunnen zijn.


-----AdiJos en Azie again-----


Ik wilde Oz eigenlijk zo snel mogelijk verlaten voor een 2 weekjes in Azie. Is vanaf Darwin supercheap om heen te vliegen, dus dat leek me wel wat. Jos zag dat allemaal niet zo zitten, omdat hij toch nog richting Azie gaat, dus besloot hij in Darwin te blijven. Ik de volgende dag alle tickets maar eens aangeschaft en hier zit ik dan een dag later alweer in Singapore.
In Singapore zelf is niet zoveel te beleven. Behoorlijk modern dankzij de Engelse expansiedrift van enkele honderden jaren geleden. Doe daar flink wat Chinezen en Indiers (je ziet die figuren ook overal) bij en je hebt Singapore. Alles is al wel een stukje billiger dan Oz, maar waar ik morgen heen vlieg zal dat nog wel wat meer het geval zijn. Ik ben van plan even 2 weekjes van Jakarta naar Bali te reizen. Ga ik lekker in m'n remi doen, dus ben benieuwd. Ohja even geen foto's door een akkefietje aangaande m'n Sony en de jammer genoeg altijd aanwezige zwaartekracht, maar daar wordt aan gewerkt.

Hopelijk is in NL alles goed en geniet iedereen van een welverdiende vakantie? Doe ik in ieder geval wel.

Kusjes,

Ivo

  • 28 Juli 2008 - 06:10

    Diana:

    Hoi Ivo, even schrikken dat jij Australie hebt verlaten. Ik dacht even dat je er was gaan wonen. Een neef van Aad is eergisteren naar Australie vertrokken en ik heb hem wel gewaarschuwd dat het volgens jou erg leuk is. Hier in Nederland hebben we snikhete dagen gehad, maar vandaag regent het lekker! Veel plezier, groetjes.

  • 28 Juli 2008 - 07:30

    Fabi:

    Relax hoor! Bali is zeker de moeite waard, maar betekent wel volle bak uitgaan. De cocktails en club sandwiches zijn ook erg goed te betalen, plezier!

  • 28 Juli 2008 - 08:03

    Ann&Maj:

    Wat top dat het eindelijk is gelukt om van Binsbergen te verkopen!
    Gek gevoel he, Oz verlaten... Maar Bali is vast fantastisch! Ik (maj)ga er over 2a3 weekjes ook heen. Lopen we elkaar denk ik net weer mis :( Wij zijn nog steeds lekker aan het genieten in Azie, Vietnam op het moment.

    Lekker relaxen en cocktailtjes drinken, oh ja en neem surf lessen, Kutabeach!

    Liefs van die gekke 2-ling

  • 28 Juli 2008 - 13:04

    Vera:

    ivo!
    Mooi dat het toch nog gelukt is om jullie Van te verkopen. Ik lag nog wat verhaaltjes lezen achter, maar dat heb ik inmiddels helemaal bijgewerkt:D
    Als je terug komt zit ik waarschijnlijk net in France (tot kerst) dus je moet maar een keertje komen partyen in Parijs!
    Geniet van de laatste weekjes avontuur in je eentje!
    kusj veer

  • 28 Juli 2008 - 20:55

    Janos:

    Yo Ivo, Lekker weer op jezelf aangewezen?! Bali lijkt me ook niet stom. Ik vlieg zaterdag naar Thailand ook lang niet gek al zeg ik het zelf! Enjoy!

    X!

  • 29 Juli 2008 - 08:20

    Irma:

    hee kanjer!!!
    ahh je Van is verkocht...jaja nu plekejes zoeken om te slapen he!!
    enne al ben je remi ff daar maar in gedachten zijn we bij je hoor!!
    heel veel fun!!
    en tot gauw weer

    xxx irma

  • 30 Juli 2008 - 12:40

    Stijnie:

    Ivo,
    Tja, dingen gaan voorbij.
    Hoe zal het zijn in Bali en op de weg er naar toe?
    Kennissen van mij schrokken van de armoe.
    Een chinese vrouw, geboren in Jakarta was heel blij om terug te zijn in Maastricht.
    Hoe zal het alleen reizen je bevallen?
    groetjes

  • 30 Juli 2008 - 16:36

    Co En Marja:

    Zojuist bericht dat je goed bent aangekomen in Jakarta en al veel beleefd hebt in 1,,5 dag en een Nederlandse reisgezellin hebt gevonden. We zijn benieuwd. Veel armoe en erg smerig zoals je schreef. We bellen je binnenkort. Goede reis naar Bali! Have fun!

  • 04 Augustus 2008 - 06:29

    Marijn En Elise:

    Hey Ivo,
    En hoe bevalt het in Azie? Mis je Aussie en de auto al? So far rijdt de auto prima en zitten nu in Alice Springs, dus hebben we eerste 2000km overleefd. De zus van Marijn heeft je mailadres en neemt misschien nog contact op voor je kamer. Ze had volgens mij nog niet zo'n haast en gaat pas eind augustus richting Utrecht. Veel plezier in Azie!!
    See you Marijn en Elise

  • 07 Augustus 2008 - 04:35

    Janneke:

    Ha Ivo!

    Bedankt voor je bericht. Zijn jullie goed aangekomen in Yogya? Ik ben in Pangandaran blijven hangen en probeer nu te leren surfen. (Spierpijn, gehavend en bak er niks van)
    Ik zal je site volgen, ben benieuwd naar je belevenissen!

    Liefs, Janneke

  • 09 Augustus 2008 - 14:43

    Floris:

    Wordt je nou nog niet moe van dat reizen? :P
    Veel plezier nog iig :)

    Niet vergeten overigens: woensdag voorronde CL Twente-Arsenal ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Ik ga dus even een rondje de wereld over. 25 oktober vlieg ik op Hong Kong en heb ik met Jos afgesproken (die dan al 2 weken in Thailand is geweest en richting Hong Kong komt). We gaan een maand door China reizen en dan vliegen we 23 november op Sydney. Daar blijven we 3 maanden en dan ga ik door naar Nieuw-Zeeland. Jos bljft in Australië om te werken en te reizen. Daarna vlieg ik op Nadi (Fiji), te vergelijken met Hawaii en daarna vlieg ik op Los Angeles. De bedoeling is dan zelf over de grens naar Mexico te gaan en in Mexico rond te reizen en Spaans te leren. Begin mei vlieg ik vanaf Cancun weer richting NL, wat klinkt dat ver hehe. Heb er zin an!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 30527

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2007 - 01 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: